ЦКС Часті питання Холодне водопостачання та водовідведення

Холодне водопостачання та водовідведення

Договір

Чи потрібно мені укладати договір з ПрАТ «АК «Київводоканал» ?
 
 
Укладення договору на надання послуг з централізованого холодного водопостачання та водовідведення між виконавцем послуг і власниками квартир передбачено Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії» від 10.04.2014 №1198-VII.
Які документи потрібні для укладання договору з ПрАТ «АК «Київводоканал»? 
 
 
Для укладення договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення холодної та гарячої води (з використанням внутрішньобудинкових систем), власник квартири у багатоповерховому житловому будинку або квартиронаймач може самостійно:
• підготувати копії документів (нижче вказані);
• роздрукувати та заповнити бланк заяви про укладення договору в одному примірнику та текст договору у 2-ох примірниках;
Перелік документів для укладення договору для фізичних осіб – власників або квартиронаймачів квартир у багатоквартирних будинках:
Заява про укладення договору 
Бланк Договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем)
До пакету документів на укладення договру також додаються копії паспортів лічильників холодної та гарячої води, а токож копія свідоцтва про повірку (при наявності).
1. Правовстановлюючі документи:
1.1. копія документу, підтверджуючого право власності або користування на житло (договір купівлі-продажу, свідоцтво на право власності, акт приймання – передачі, договір оренди, рішення суду, технічний паспорт на квартиру);
1.2. копія паспорту власника (користувача) житла (1,2 сторінки та сторінка із зазначенням реєстрації);
1.3. копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру власника (користувача) житла;
1.4. нотаріально посвідчена довіреність про право укладання договору та паспорт довіреної особи (якщо договір підписуватиме довірена особа споживача);
2. Інші документи:
2.1. копія паспорту або свідоцтва про повірку на прилад обліку води (якщо прилад обліку встановлений);
2.2. для оформлення пільг для всіх осіб, що проживають за адресою і мають право на пільгу: посвідчення на право отримання пільг, паспорт та довідка про присвоєння ідентифікаційного номера пільговика, свідоцтво про народження дітей, що користуються пільгами (оригінали та копії);
2.3. у разі декількох власників квартири необхідно оформити письмову згоду на укладення договору однією особою з ПАТ «АК «Київводоканал»;
2.4. у разі розділення особового рахунку по одній квартирі - оформити письмову згоду співвласника(-ів) та в цьому випадку укладається договір з кожним співвласником квартири.
Де можна укласти договір на холодне водопостачання?
 
 
У найближчому Сервісному центрі ЦКС. 
Також документи на укладення договору можна подати до одного з Центрів укладення прямих договорів Київводоканалу.
Хто може  подати документи для укладення прямого договору від імені власника ?
 
 
Довірена особа, за умови відповідно оформленого та нотаріально затвердженого дозволу.

Лічильники

Як встановити лічильник холодної води?
 
 
Первинне встановлення квартирного лічильника холодної води здійснюється спеціалізованими компаніями. Ви можете самостійно обрати компанію, що виконує такі роботи або замовити послугу одразу на сайті "Центру комунального сервісу". Також Ви можете залишити заявку за телефоном: (044) 591-56-82 (пн-чт: з 08:30 до 17:30, пт.: з 8:30 до 16:15)
Також Ви можете замовити встановлення засобів обліку холодної води через:
• контакт-центр Київводоканалу за телефоном +38 (044) 202-02-02
• онлайн-форму на сайті Київводоканалу;
Важливо! Всі прилади обліку холодної води обов’язково мають бути опломбовані ПрАТ «АК «Київводоканал» та занесені до програмного комплексу. Для цього Вам потрібно залишити заявку на опломбування за телефоном колл-центру ЦКС (044) 247 40 40, колл-центру Київводоканалу (044)202-02-02 або у найближчому  Сервісному центрі ЦКС.

Як замовити повірку лічильника холодної води?
 
 
Повірка квартирного лічильника холодної води здійснюється спеціалізованими компаніями.  Ви можете самостійно обрати компанію, що виконує такі роботи або замовити послугу одразу на сайті "Центру комунального сервісу". Також Ви можете залишити заявку за телефоном: (044) 591-56-82 (пн-чт: з 08:30 до 17:30, пт.: з 8:30 до 16:15)
Також Ви можете замовити встановлення засобів обліку холодної води через:
• контакт-центр Київводоканалу за телефоном +38 (044) 202-02-02
• онлайн-форму на сайті Київводоканалу;
Важливо! Всі прилади обліку холодної води обов’язково мають бути опломбовані ПрАТ «АК «Київводоканал» та занесені до програмного комплексу. Для цього Вам потрібно залишити заявку на опломбування за телефоном колл-центру ЦКС (044) 247 40 40, колл-центру Київводоканалу (044)202-02-02 або у найближчому Сервісному центрі ЦКС. 
Куди звертатися для заміни лічильника холодної води?
 
 
Ви можете самостійно обрати компанію, що виконую такі роботи або замовити послугу одразу на сайті "Центру комунального сервісу". Також Ви можете залишити заявку за телефоном: (044) 591-56-82 (пн-чт: з 08:30 до 17:30, пт.: з 8:30 до 16:15)
Також Ви можете замовити встановлення засобів обліку холодної води через:
• контакт-центр Київводоканалу за телефоном +38 (044) 202-02-02
• онлайн-форму на сайті Київводоканалу;
Важливо! Всі прилади обліку холодної води обов’язково мають бути опломбовані ПрАТ «АК «Київводоканал» та занесені до програмного комплексу. Для цього Вам потрібно залишити заявку на опломбування за телефоном колл-центру ЦКС (044) 247 40 40, колл-центру Київводоканалу (044)202-02-02 або у найближчому Сервісному центрі ЦКС.
Як замовити опломбування лічильника холодної води?
 
 
Замовити опломбування Ви можете у найближчому Сервісному центрі ЦКС
Також Ви можете замовити опломбування засобів обліку холодної води через:
• контакт-центр Київводоканалу за телефоном +38 (044) 202-02-02
• онлайн-форму на сайті Київводоканалу;
Встановили новий лічильник. Що робити?
 
 
Для того, щоб почати сплачувати лише за спожиті Вами кубометри, лічильники обов’язково мають бути опломбовані ПрАТ «АК «Київводоканал» та занесені до програмного комплексу. Для цього Вам потрібно залишити заявку на опломбування у найближчому Сервісному центрі ЦКС, контакт-центрі Київводоканалу за телефоном +38 (044) 202-02-02 або через онлайн-форму на сайті Київводоканалу.
Після опломбування потрібно звернутися до Сервісного центру ЦКС або до Центру обслуговування споживачів Київводоканалу з актом опломбування та паспортом на новий лічильник.
Як передати показання квартирного лічильника холодної води? 
 
 
Для коректних нарахувань потрібно щомісяця передавати показання квартирних лічильників – з 5-го числа по останній день поточного місяця.
Показання лічильників холодної води Ви можете передати будь-яким зручним способом:
1. через особистий кабінет на сайтах:
КК «Центр комунального сервісу»,
КП «ГІОЦ»,
ПрАТ «АК «Київводоканал»;
2. за телефоном контакт-центру КК «Центр комунального сервісу» (044) 247-40-40 та контакт-центру «Київводоканалу» (044) 202-02-02
4. при оплаті за спожиті послуги у будь-якій банківській чи фінансовій установі та у платіжних терміналах.

Нарахування

Як сплатити за ХВП без черги?
 
 
Без черг за спожиті послуги з холодного водопостачання Ви можете сплатити через особистий кабінет на сайті КК «Центр комунального сервісу». Покрокова відео-інструкція – за посиланням.
Також Ви можете миттєво сплатити за допомогою QR-коду, що надрукований на Вашій квитанції. Щоб сплатити за допомогою QR-коду:
1. Встановіть додаток для зчитування QR-коду на Вашому смартфоні, зіскануйте код та перейдіть за посиланням;
2. Введіть Ваш номер телефону та електронну адресу;
3. Натисніть «Сплатити».
Звертаємо Вашу увагу, що за допомогою онлайн-сервісів, Ви можете сплатити як за усі послуги разом, так і за будь-яку окремо. Зокрема, власники «Картки киянина» можуть оплатити спожиті житлово-комунальні послуги без комісії.
Також Ви можете сплатити карткою без черг у найближчому Сервісному центрі ЦКС та готівкою у Районних сервісних центрах.
Куди звертатися з питань нарахувань?
 
 
Для вирішення питань з нарахувань можна звернутися до будь-якого Сервісного центру ЦКС  або Центрів обслуговування споживачів «Київводоканалу».
Які потрібно мати документи для перерахунку по ХВП?
 
 
Для вирішення питань щодо проведення перерахунків, споживачам достатньо звернутися до районного Сервісного центру ЦКС чи Центру обслуговування споживачів «Київводоканал» та мати:
1. документ, що підтверджує право на здійснення перерахунку (акт встановлення приладів обліку, паспорти на прилади обліку, акт прийняття на абонентський облік, акт контрольного зняття показань з приладів обліку, довідка про відсутність водопостачання у разі відсутності квартирного засобу обліку тощо*);
2. останній сплачений рахунок-повідомлення;
3. документ, що посвідчує особу;
4. правовстановлюючі документи на квартиру.
*для вирішення саме Вашого питання можуть знадобитися додаткові підтверджуючі документи, про що Вас повідомить фахівець Центру комунального сервісу.
Не встиг передати показання. Як відбудуться нарахування?
 
 
Якщо Ви з будь-яких причин не передали показання лічильників холодної води, нарахування будуть здійснені за середнім об’ємом споживання.
У такому випадку коригування показань відбудеться на підставі Вашої заяви, яку потрібно написати у Сервісному центрі ЦКС чи Центрі обслуговування споживачів «Київводоканал».
Встановлено бойлер. Що робити?
 
 
Якщо у Вас встановлено бойлер, проте Ви не відмовилися від централізованого гарячого водопостачання, потрібно  щомісяця надавати показання будь-яким зручним способом для уникнення нарахувань за послугу з водовідведення гарячої води по показанням загальнобудинкового лічильника або за нормами споживання, навіть при нульових витратах води. 
Відсутні лічильники. Як відбуваються нарахування?
 
 
У разі відсутності квартирних лічильників нарахування проводяться згідно з показаннями загальнобудинкового лічильника. Від загального обсягу споживання віднімаються обсяги споживання, визначені споживачами самостійно на підставі показань квартирних засобів обліку, а отримана різниця ділиться між усіма споживачами, у яких відсутні квартирні засоби обліку, пропорційно кількості проживаючих у помешканні.
У разі відсутності загальнобудинкового лічильника - нарахування проводиться за нормою споживання.
Які норми споживання ХВП?
 
 
Норми встановлено відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 16 червня 2015 року N 579.
Норма споживання холодної води на одну особу, з водопроводом, каналізацією, централізованим гарячим водопостачанням, з ваннами завдовжки більше ніж 1500 мм, обладнаними душами становить 4,5 м³/міс;
Що потрібно для оформлення пільг на ХВП?
 
 
Законодавством передбачено, що споживач, який має право на встановлені законодавством пільги з оплати спожитих послуг, повідомляє у письмовій заяві підприємство про своє право на пільги та подає підтверджуючі документи:
заяву на оформлення/переоформлення свого права на пільгу;
• оригінал та копію документа, що підтверджує право на пільгу;
• оригінал та копію паспорта або документа, що його замінює, пільговика (стор. 1,2 та усі сторінки щодо реєстрації місця проживання та зняття з реєстрації);
• оригінал та копію про присвоєння ідентифікаційного коду пільговика;
• оригінал та копію пенсійного посвідчення (за наявністю);
Додатково надаються оригінали та копії документів осіб, на яких поширюється пільга.
Для реєстрації пільги можна звернутися до найближчого Сервісного центру ЦКС
Як розрахувати суму до сплати за наявності пільги?
 
 
Соціальний норматив споживання гарячого водопостачання становить 2,4 куб. метра на одну особу на місяць за наявності централізованого постачання гарячої води та 4 куб. метри на одну особу на місяць за відсутності централізованого постачання гарячої води. Витрати гарячої води за місяць розподіляються рівномірно між проживаючими в квартирі та вираховується відповідний відсоток від споживання пільговикам. Якщо споживання пільговиком не перевищило цю норму, то сплачується з відповідною знижкою на спожитий обсяг. За тарифами без пільги сплачується за обсяг, що перетнув межу соціальної норми. Це правило також стосується осіб, які мають 100% знижку.
Отримати вичерпне роз'яснення щодо розрахунків можна у найближчому Сервісному центрі ЦКС, за телефоном контакт-центру (044) 247-40-40 або за допомогою  зворотного зв’язку.

Як ліквідувати заборгованість? (погоджуюся з нарахуваннями)
 
 
Питання заборгованості за житлово-комунальні послуги потрібно вирішувати в досудовому порядку, адже зволікання може призвести до додаткових витрат, пов`язаних з розглядом справи у суді.
Якщо Ви з об’єктивних підстав не маєте змоги заплатити заборгованість одразу, то Ви маєте можливість скористатися правом на розстрочку заборгованості та укласти відповідний договір:
- за прискореною процедурою, скориставшись формою для заповнення.
під час особистого візиту до найближчого Сервісного центру ЦКС. (необхідно взяти Ваш паспорт, ідентифікаційний код та правоустановчі документи на помешкання)
Як ліквідувати заборгованість? (вважаю заборгованість неіснуючою)
 
 
Ви можете звернутися до до найбличого Сервісного центру ЦКС з Вашим паспортом, ідентифікаційним кодом та документом, що слугуватиме підставою для здійснення перерахунку (в залежності від причин з яких виникли питання: акт встановлення приладів обліку, паспорти на прилади обліку, акт прийняття на абонентський облік, акт контрольного зняття показань з приладів обліку, довідка про відсутність водопостачання у разі відсутності квартирного засобу обліку, довідка з місця тимчасового проживання, акт-претензія щодо якості послуг, документи, що підтверджують право на пільгову оплату послуг тощо);
Попередньо отримати консультацію за Вашим індивідуальним випадком можна за телефоном: (044) 247-40-40 або за допомогою зворотного зв’язку.

Якість послуг

Куди звертатися, якщо сталася аварія чи відсутня холодна вода?
 
 
Якщо сталася аварія або відсутня холодна вода, потрібно звертатися до цілодобової аварійної служби 15-81 або (044) 200-7301.
Київводоканал завжди заздалегідь попереджає про планові та аварійні роботи відразу після їх початку через сайтFacebook  та оголошення на будинках - перевірте, чи є ваша адреса у переліку тимчасових відключень холодного водопостачання чи планових відключеннях у новинах. Якщо у вас немає води і при цьому відсутнє оголошення про відключення водопостачання, ви не знайшли свій будинок у переліку адрес, які відключено у зв’язку з плановим або аварійним ремонтом, то не виключено, що роботи проводяться всередині будинку, безпосередньо на вашому стояку робітниками керуючої компанії або ОСББ. Тому потрібно:
1. Звернутися до своєї керуючої компанії (ЖЕК, ОСББ) та подати заявку щодо відсутності холодного водопостачання, вказавши П.І.Б, номер будинку, квартири, поверх та під’їзд.
Вам мають повідомити, хто прийняв заявку та згодом передзвонити, повідомивши, що сталося, хто ліквідовує аварію та коли вода з’явиться.
2. Якщо у керуючої компанії відсутня інформація, то зверніться до аварійної служби Київводоканалу за телефонами (044) 200-73-01 або 15-81.

Нагадуємо, що Київводоканал відповідає тільки за дворові, вуличні та магістральні мережі, тому жодного стосунку до робіт, що проводяться всередині будинку, не має.
Низький тиск води?
 
 
Якщо у вас відсутнє холодне водопостачання або недостатній тиск, і при цьому на сайті та дошці оголошень відсутнє повідомлення про планові профілактичні промивки мереж, то не виключено, що роботи проводяться всередині будинку, наприклад, на вашому стояку, робітниками керуючої компанії або ОСББ. Що ж потрібно робити?
Зателефонуйте до call-центру Київводоканалу за номером (044) 202-02-02 або до аварійної служби за номерами 15-81 чи за номером (044) 200-73-01.
Оскільки ПрАТ «АК «Київводоканал» не експлуатує внутрішньобудинкові мережі водопостачання, то у випадку незадовільного надання послуги холодного водопостачання мешканцям потрібно звернутися до своєї керуючої компанії (балансоутримувачам будинку) з вимогою:
• Перевірити стан внутрішніх мереж.
• Перевірити стан бойлерної (при наявності).
• Перевірити підвищувальні насоси (для будинків вище 9 поверхів).
Низька якість води?
 
 
Якщо холодна вода, яка тече з-під крана, змінила колір, тхне тощо, і при цьому на сайті та дошці оголошень відсутнє повідомлення про планові профілактичні промивки мереж, то не виключено, що роботи проводяться всередині будинку, наприклад, на вашому стояку, робітниками керуючої компанії або ОСББ. Що ж потрібно робити?
Спробуйте злити воду протягом 5-10 хвилин. Якщо нічого не змінилося, то зателефонуйте до call-центру Київводоканалу за номером (044) 202-02-02 або до аварійної служби за номерами 15-81 чи (044) 200-73-01; залиште заявку щодо сумнівної якості води, вказавши П.І.Б, адресу, контактний телефон та суть скарги (зміна кольору та/або запаху).
Після цього ваша заявка передається до відповідного водопровідного району – всього їх у місті 10 і вони не завжди співпадають з адміністративними районами. Далі вона надходить до Департаменту експлуатації водопровідного господарства, який і призначає пробовідбірника.
Чому ж може бути погана вода? Причин декілька: ремонтні роботи у магістральній мережі, ремонтні роботи у будинку, наприклад, заміна труб на стояку, несправний фільтр, встановлений на водопровідному крані тощо.
Окрім того, ви можете дізнатися про контроль якості води на сайті.
Куди скаржитись на неякісні послуги з ХВП?
 
 
Зі зверненнями, запитаннями, пропозиціями та скаргами ви завжди можете звернутися до Контактного центру міста Києва за номером 15-51 (зі стаціонарного та мобільного) або (044) 205-73-37 (з міжміського).