Топ-5 запитань від споживачів про повірку квартирних лічильників води та тепла – відповідає «Центр комунального сервісу»
Комунальний концерн «Центр комунального сервісу» (ЦКС) зібрав відповіді на найбільш поширені запитання споживачів щодо необхідності повірки вузлів розподільного обліку води та тепла (квартирних лічильників). Адже справні та вчасно повірені лічильники, а також регулярна передача їх показань забезпечить коректні нарахування за фактично спожиті послуги.
- Як часто треба робити повірку квартирних лічильників і від чого це залежить?
Міжповірочний інтервал (термін роботи приладу обліку до наступної повірки) становить 4 роки від дати виробництва лічильника (дату вказано в технічному паспорті приладу обліку) або дати останньої повірки (дату зазначено в свідоцтві про повірку).
Якщо лічильник відповідає встановленим технічним вимогам, споживач отримує відповідне свідоцтво про повірку. При невідповідності лічильника технічним вимогам надається довідка про непридатність приладу. У такому випадку лічильник необхідно замінити на новий.
Увага! Дату, від якої розраховується міжповірочний інтервал, не варто плутати з датою опломбування/встановлення на облік.
- Які наслідки, якщо лічильник не повірити вчасно?
Якщо вчасно не виконати повірку лічильника, то він буде знятий з абонентського обліку: постачальники послуг в подальшому не зможуть використовувати його показання, як підставу для обсягу нарахувань.
Як наслідок – нарахування буде здійснюватися за іншими алгоритмами, які визначаються особливостями технічних характеристик будинку, а саме:
- при наявності вузла комерційного обліку (загальнобудинкового лічильника) за його показаннями;
- при відсутності загальнобудинкового лічильника по нормі.
У даному випадку нарахування будуть вищими, ніж за показаннями квартирного лічильника.
- Хто може виконувати повірку лічильника і як її можна замовити?
Повірка квартирних лічильників здійснюється лише спеціалізованими і сертифікованими компаніями. Споживач може обрати таку компанію самостійно.
! Перелік організацій, що видають свідоцтва встановленого зразка про повірку, можна переглянути на сайті Міністерства економіки України.
Отримати консультацію щодо терміну проведення періодичної повірки квартирних лічильників за певною адресою, замовити повірку, заміну або встановлення засобу обліку - можна у найближчому сервісному центрі ЦКС (адреси, графіки прийому, телефони та дистанційні канали зв’язку розміщено за посиланням - https://cks.com.ua/service-centers/).
- Як можна замовити повірку on-line ?
Це можна зробити скориставшись сайтом ЦКС ⇒ розділ «Повірка/заміна лічильників» або за додатковими номерами телефонів: +380(96)233-23-04; +380(95)233-23-04; +380(73)233-23-04; +380(44)233-23-04.
5. Що робити після проведення повірки і куди передавати документи, щоб актуалізувати інформацію?
Свідоцтва про повірку, акт виконаних робіт або протокол повірки, акти демонтажу/монтажу (якщо повірка здійснювалась з демонтажем) потрібно передати до ЦКС будь-яким зручним способом: https://cks.com.ua/to_consumers/our-services/). Фахівці ЦКС при внесенні інформації здійснюють звіряння показань, за необхідності скоригують нарахування, а також допоможуть оформити заявку на опломбування (якщо повірка була з демонтажем).
Для зручності споживачів доступна послуга «КЛІЄНТ-СЕРВІС». Після отримання заявки про необхідність повірки лічильника, подальші роботи, зокрема повірка та встановлення на комерційний облік, здійснюється сервісною компанією. По завершенню повірки актуальна інформація автоматично вноситься до програмних комплексів виконавців комунальних послуг. Результати повірки доставляються споживачеві кур’єрською службою або іншим зручним способом.
Нагадуємо, відповідно до Постанови КМУ №440 від 7 квітня 2023 р. Урядом прийняте рішення про відновлення обов’язкової повірки квартирних лічильників тепла та води навіть в умовах воєнного стану.