Повірка лічильників
1. Як часто необхідно проводити повірку вузлів розподільного обліку (квартирних лічильників)?
Для всіх лічильників води та тепла встановлено міжповірочний інтервал 4 роки (наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.10.2016 № 1747 «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями», зареєстрований у Мін’юсті 01.11.2016 за № 1417/29547 (пункт 38,72)).
Повірка вузлів розподільного обліку (квартирних лічильників) здійснюється коштом споживача (ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»).
2. Що таке міжповірочний інтервал?
Це певний інтервалу часу між двома послідовними періодичними повірками засобу обліку або між датою виробництва та датою першої повірки.
3. Чому не відбувається безкоштовна повірка лічильників, а в нормативних документах прописано, що повірку виконує оператор мереж?
У зв’язку з прийняттям Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, виконала перерахунок вартості тарифів та вилучила з них витрати, пов’язані з обслуговуванням та повіркою вузлів комерційного обліку (будинкових лічильників) та вузлів розподільного обліку (квартирних лічильників).
Відтак з 29 листопада 2017 повірка та ремонт засобів квартирних приладів обліку води та тепла, які знаходяться у власності фізичних осіб, здійснюватиметься за кошти абонентів.
4. Як повірити вузли розподільного обліку (квартирні лічильники) з послуг постачання гарячої води, теплової енергії, централізованого водопостачання?
Повірка вузлів розподільного обліку (квартирних лічильників) здійснюється спеціалізованими компаніями.
Ви можете самостійно обрати компанію, що виконує такі роботи, або залишити заявку за телефоном (044) 233-23-04, (073) 233-23-04, (095) 233-23-04, (096) 233-23-04.
Також онлайн на сайті https://zruchnotut.com/ або на сайті КК «Центр комунального сервісу» в розділі "Додатковий сервіс".
Важливо! Всі прилади обліку обов’язково мають бути опломбовані виконавцями послуг та занесені до програмного комплексу.
Усі контакти на сторінці "Наші сервіси".
Якщо Ви замовляєте повірку клієнт-сервіс через КК «Центр комунального сервісу», то після повірки не потрібно додатково звертатись для актуалізації інформаці.
5. Якщо в технічному паспорті лічильника зазначено міжповірочний інтервал 6 років?
Відповідно до частини другої статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (далі – ЗВТ), що підлягають періодичній повірці, встановлений Постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374 (далі – Перелік). Міжповірочні інтервали законодавчо регульованих ЗВТ за категоріями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності – Міністерством економічного розвитку і торгівлі України.
Порядок встановлення міжповірочних інтервалів для законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки за категоріями затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1195 (далі – Порядок МПІ). Відповідно до Порядку МПІ міжповірочний інтервал для законодавчо регульованого ЗВТ – проміжок часу або напрацювання між двома послідовними повірками законодавчо регульованого ЗВТ, протягом якого метрологічні характеристики такого засобу повинні відповідати встановленим вимогам.
Відповідно до наказу Мінекономрозвитку України від 13.10.2016 № 1747 «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 01.11.2016 за № 1417/29547 (далі – Наказ) для усіх законодавчо регульованих ЗВТ, що застосовуються в Україні, категорії яких включені до Переліку, Наказом встановлені міжповірочні інтервали незалежно від назви, типу, модифікації, виробника цих ЗВТ. Наказ набрав чинності 29.11.2016. Тому, для усіх законодавчо регульованих ЗВТ, що знаходяться в експлуатації, повірка яких проводиться, починаючи з 29.11.2016, та які мають чинні свідоцтва про повірку, наступну повірку слід проводити у строк, що не перевищує термін чинності цього свідоцтва.
Тобто для усіх лічильників води встановлено міжповірочний інтервал 4 роки. Інформація вказана в технічному паспорті лічильника. Дата наступної повірки вказується у свідоцтві про державну повірку лічильника, яке надається споживачеві після проведення повірки, у разі задовільного результату.
6. Що робити, якщо лічильник не пройшов повірку?
Необхідно замінити лічильник.
Ви можете самостійно обрати компанію, що виконує такі роботи, або залишити заявку за телефоном (044) 233-23-04, (073) 233-23-04, (095) 233-23-04, (096) 233-23-04.
Також онлайн на сайті https://zruchnotut.com/ або на сайті КК «Центр комунального сервісу» в розділі "Додатковий сервіс".
Важливо! Всі прилади обліку обов’язково мають бути опломбовані виконавцями послуг та занесені до програмного комплексу.