8 листопада 2017
Укладання договору між споживачем та надавачем житлово-комунальних послуг – це потужний механізм для аргументованої роботи
Для чого необхідно укладати письмовий договір на надання житлово-комунальних послуг? Чи є можливості для захисту прав споживача, якщо виконавець не надає якісних послуг?
Детально про це розказав заступник генерального директора комунального концерну «Центр комунального сервісу» Костянтин Лопатін в ефірі «Ukrlife.TV».
За його словами, по-перше, укладання договору - це можливість чітко визначити права і обов’язки, як споживача так і виконавця в процесі надання послуги.
По-друге, це надає можливість виконавцю послуги отримати всю необхідну інформацію щодо споживача, якому здійснюється нарахування.
При цьому ні укладач, ні споживач не мають права відійти від тих типових положень, які визначаються типовим договором, який затверджується відповідною постановою Кабінету Міністрів.
Це має на меті, як захистити споживача від зловживання виконавцем своїх службових становищем, іноді монопольним на ринку житлово-комунальних послуг. І це також працює як механізм захисту всіх споживачів і інтересів надавача послуг в тому числі.
«Слід розуміти, що наявність письмового договору, який вивчений споживачем, надає йому в руки потужний механізм для аргументованої роботи з виконавцем у разі, якщо послуги надаються неякісними, взагалі не надаються або не надаються в повному обсязі. Потому що саме договірними умовами визначено порядок фіксації неякісної послуги і чітко прописані дії як споживача, так і виконавця у таких випадках», - наголосив Лопатін.
Що необхідно, щоби укласти договір?
За словами заступника гендиректора КП «Центр комунального сервісу», необхідно звернутися в точки прийому комунального сервісу (йдеться про послуги з утримання будинків, послуги централізованого водопостачання та водовідведення). При собі споживач має мати документ, який підтверджує право власності житла, документ , що підтверджує його особу, а також ідентифікаційний номер. Щодо укладення договору по водопостачанню, то при собі треба мати копії паспортів приладу обліку, які встановлено в приміщенні споживача і надати інформацію до фактичної кількості зареєстрованих осіб.
Більш детальна інструкція на відео.